dinsdag 28 december 2010

Vruchten van gastvrijheid

Een greep uit onze belevenissen van de afgelopen dagen:

Gisteravond zaten we met zeventien mensen in een snackbar op de Dordtselaan. We bestelden verschillende soorten ‘Hollandse specialiteiten’ zoals kroket, frikadel en kapsalon die dankbaar naar binnen werden gewerkt. Voordat we begonnen met eten zongen we met zeventien man sterk een Taizé klassieker terwijl iedereen vreemd opkeken. Ik raakte hierdoor in gesprek met een Afghaanse medewerker over God, Islam en Christendom.

Sinds afgelopen zaterdagavond eindigen we onze dag met de tien a vijftien mensen die dan nog wakker zijn in mijn keuken (10 m2). We zingen een lied, zijn stil en bidden. Mooi als ik me bedenk dat we uit vijf verschillende landen komen en uit minstens zoveel verschillende kerken.

Zondagavond word ik gebeld door een meisje dat Engels spreekt met de vraag of wij misschien de volgende ochtend een ontbijt kunnen regelen voor vijftien polen die in een kerk overnachten. Ze geeft me een buitenlands nummer, ik bel het, maak een afspraak en de volgende dag om 08:15 zitten er vijftien mensen extra aan tafel. Een kleine moeite waar we veel Poolse dankbaarheid voor terug krijgen.

Vandaag begint de invasie van de 30.000 jongeren. Bidden jullie mee voor een veilige aankomst en voor de geestelijke groei voor al deze broers en zussen in Jezus?

2 opmerkingen:

  1. Mooi man wat je allemaal meemaakt in Rotterdam. Een goede Taizé-tijd toegewenst en alvast een gezegend nieuw - inspirerend - jaar toegewenst!

    groetjes uit Ede, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf dat je dit zo mee mocht maken.
    Ik heb vanuit Curaçao nog wat gevolgd via de site van taize aan de maas. Was bijzonder om te zien hoe het eruit zag.
    Gaaf dat je daar ook aan mee mocht dragen.
    Gelukkig nieuw jaar.
    Groetjes Marieke die 2 jaar geleden dc heeft gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen